Hebben jullie al een tijdsschema voor jullie bruiloft? Absoluut een must-have voor jullie dag. Maar hoe ga je hier nou goed mee om?

Tijdschema

Het is zeker belangrijk om een tijdschema te hebben om jullie bruiloft. Doormiddel van dit schema is het duidelijk wanneer er een onderdeel plaats vind en hoelang deze ongeveer duurt. Vooral voor de ceremoniemeester en locatiemanager, is het fijn om zo’n schema bij de hand te hebben.

Sla er niet in door

Een tijdschema is een richtlijn en een houvast, laat het schema niet jullie dag overnemen. Stel op het schema staat dat jullie om 15:00 uur de taart aan gaan snijden, als dit 15:10 wordt, is dit ook geen probleem. Het belangrijkste is dat jullie genieten van jullie dag en vooral niet stressen over de tijd en of alles nog wel op schema loopt. Natuurlijk is dit belangrijk, maar de ceremoniemeester/weddingplanner/locatiemanager zullen er absoluut voor zorgen dat alles loopt zoals afgesproken.

Tijdschema

Tips voor een relaxed schema

  • Plan activiteiten ruim in
  • Werk met hele/halve uren en kwartieren, ga niet aan de slag met minuten
  • Wees realistisch
  • Neem ook mee wanneer de verschillende leveranciers arriveren

Voorbeeld voor een schema op de trouwlocatie

13:00 Gasten arriveren
13:45 Gasten nemen plaats in de ceremoniezaal
14:00 Start ceremonie
15:00 Einde ceremonie; champagne wordt uitgedeeld
15:15 Taart aansnijden
15:30 Start receptie
16:45 Plaats nemen aan de diner tafel
17:00 Start diner
20:00 Einde diner, gasten kunnen zich even terug trekken
20:30 Avond gasten arriveren / start feestavond
21:00 Openingsdans
00:30 BP neemt afscheid
01:00 Einde feestavond

Dit zijn grove richtlijnen voor een tijdsschema. Hier in kan je nog details verwerken zoals de aankomst van leveranciers, wanneer een speeches/stukjes gedaan zullen worden etc. Daarnaast is het ook nog fijn om een tijdschema te hebben vanaf het moment dat de wekker gaat op de dag zelf.

Een dag verloopt zelden precies op tijdschema, je verliest wat tijd en je haalt weer wat tijd in. Zoals ik al zei, ga niet met minuten werken, dit is niet realistisch en het zal voornamelijk stress veroorzaken, wat je absoluut niet wilt op jullie bruiloft!

Vonden jullie het moeilijk of makkelijk om een tijdschema te maken? Ik ben benieuwd naar jullie reacties en gedachtes!

Liefs,

Lisanne – Your Weddingplanner